f t g m
Copyright 2026 - Custom text here
× kuvaus

Navetta Ranchilla

More
3 hours 31 minutes ago #2174 by mick
Replied by mick on topic Navetta Ranchilla

Noniin, nyt on viemäriputkea. Eli tuodaampas kaivot oikeaan korkoon. Ajattelin, että tuosta lopullisesta lattiapinnasta 3cm alempana voisi olla kaivot, joten otin tuollaisen raudan avuksi

Demostraatio kuva, eli tuolta kun otti mitan, niin pystyi kerralla sahaamaan putken oikean mittaiseksi

Ja siinäpä putki. Muunlaista kaivoa tuohon ei tule, vaikka olishan se hieno ollut laittaa jokin hiekan/roskien erottava kaivokin. Oli vain hinnat alkaen 230€, niin mun mielestä tuokin vois riittää. Tekee sitten ritilän yhteyteen jostain kärpäsverkosta tms erotinta :D

Nyt kun tuo putki/kaivo on paikallaan, voi alkaa täyttelemään tuota ränniä hiekalla

Hemmetin hyvä idea! 15 sentin valu tulee mulle tuohon, mittasin lapioon 15cm kohdalle viivan! Olipa helppo katsoa että korko pysyy oikeana

Raivasin tuon nurkan myös esille. Tuolla näkyy ulos menevä viemäriputki

Tein tätä toista ränniä oikeaan korkoon, ja niinhän siinä oli käynyt että ihan liikaa olin ajanut hiekkaa tuonne. No, nythän sille hiekalle oli hyvä paikka, eli nurkkareijästä tiputtelin alas. Tuossa vaiheessa painelin muutaman kerran kauhalla, ja olishan sinne paljon enemmän vielä mennyt mutta muistin että ulkona pitää lietesäiliöön menevä lähtö vielä tukkia. Ettei tule lietteet navetannurkalle, jos se säiliö vielä joskus otetaan käyttöön

Hemmetti minun lapioviiva patentti oli niin mainio, että menin sitten mittailemaan sen ensimmäisen rännin korkoja. Ja liikaahan siellä oli hiekkaa, eli liian matala valu olisi tullut. Ei kun raapimaan hiekkoja pois

No NYT on se eka puoli lopulta oikeassa korossa, ja valmiina verkoille ja betonille. Verkot muuten kävin tilaamassa rautakaupasta samalla kun hain tuota viemäriputkea. Otin myös muutaman säkin sementtiä, jolla ajattelin valaa sen lietesäiliön lähtöputken tukkoon. Ja uretaanipurkin, jolla ajattelin rajoittaa sementin pääsyn liian pitkälle sinne lietesäiliön putkeen

Toinen puoli myös oikeassa korossa nyt

Takanurkassa on ylimääräiset hiekat. Joita siis saan vielä painettua nurkkareijän läpi, kunhan siellä olevat jutut on valmiita

Tuossa siis ulkoa päin se "nurkkareikä". Finfoameilla vähän suojasin tuota viemäriputkea, kun meni läheltä teräviä nurkkia. Nuo jää kaikki maan alle piiloon. Juuri tuolla finfoamien luona on se lietesäiliölle lähtevä putki

Eli tuolla. Liikaa innostuin hiekkaa laittamaan, vähän joutuu nyt lapioimaan tuolta pois. Mutta vielä täysin tehtävissä. Otin ohutta letkua, teippasin uretaanipullon suuttimeen, ja sillä ammuin kunnon köntsät tuonne lietesäiliön putkeen, reilun puolen metrin päähän tuosta aukosta. Saa siellä jähmettyä nyt, sitten hiekan lapiointia, ja sementin sekoittelua, ja valu tuonne. Ja hiekkaa päälle

Please Kirjaudu to join the conversation.

Time to create page: 0.113 seconds